Kakashi Hatake x aliance Green Hobbitt

09.05.2012 23:24

Původně jsem chtěl tento případ zveřejnit až na konci měsíce, ale vzhledem k flamu na meziligovém jsem to uspíšil.

 

Průběh případu

    Hráč Hatake Kakashi obvinil alianci Green Hobbitt z porušení mezialianční smlouvy, díky kterému nakonec vyhráli věk. Podnět a první důkazy mi byly předány 5. května cca v 00:30. Dle prvních důkazů od Kakashiho jsem předložil RS tuto zprávu (v 01:00):

   "Aliance Konoha a Green Hobbitt spolu uzavřeli mezialianční smlouvu s výpovědní lhůtou 48 hodin (https://tinypic.com/view.php?pic=14c5fep&s=6). Tento mír byl dnes porušen (kopa DM, zragány a další svinstvo), čímž GH pokazili K zavírání (dnes byl DE vyčištěn + poslán útok, který nedošel. Konkrétně porušili mír: Taša-tunga, sawerus, Milamber, Stromofous (útok).

    Dále je problém s tím, že porušení aliančního míru je i z druhé strany (Kakashi útočil na Nytrona, Nefertiti kletbila někoho DK - jen co se dělo dnes). Plus Kakashi přiznal, že nakázal alianci kouzlit DK na GH (dle všeho se to porušování míru táhlo déle). Údajně měli začít GH."

   

    Vzhledem k nejasnostem jsem se Kakashiho vyptával na podrobnosti a během půlhodiny jsem původní zprávu editoval:

    "Edit:První údajně porušili mír GH, K až poté v reakci.

     Edit2: Toto mi teď napsal Kakashi.

     no ako sa na to ja pozeram , tak vcera asi zacali lietat cervene kuzla medzi nasimi alianciami , asi ako odpoved na tu aliancnu spravu co sme dostali , ze nas mier povazuju za neplatny , zacali nas kuzlit , a my ich asi v ten isty den , ale my sme to dali na radu starsich s tym , ze my sa citime podvedeny , lebo mame stale platny ali mier

    Edit3: dufam ze to nebude taky velky problem ,ze sme ich dali pod DK ... nasi hraci sa ma pytali , ze co maju robit , ci cakat co na nas nahadzu , alebo sa pokusit , aspon dat DK na superov , ja sem im povedal , ze nema vyznam cakat , ze ich odkuzlime ... ak bude z toho problem , tak preberiem za to zodpovednost ... ale to co spravili oni im nesmie prejst , to je trosku moc"

 

    Z druhého a třetího editu bylo už poměrně jasné, že se provinili obě strany. V tuchvíli jsem čekal na vyjadření druhé strany. Jako první mi za GH odpověděl hráč Milamber.

 

"Hoj, rád podám vysvětlení. 
je pravda, že jsme měli mír. Je pravda, že změnili alianci a že se to dalo brát jako konec mírové smouvy (ve smlouvě stálo, že při zrušení aliance běží 48h výpovědka smlouvy). 
Pak jsme změnili alianci, to je taky pravda. 
ALE dva ty po změně aliance, jsme nic neposílali na ně. Naopak například já byl kouzlen hráčem neferiti hned v den, kdy jsme měnili alianci (v té době podle smlouvy běžela výpovědka. Stejně tak další den, ale to už jsme byli naštvaný, že na nás kouzlí přes mír (ale nechtěli jsme to řešit), tak myslím, že někdo taky něco hodil. 
    Zároven hráč farmář, bylu konohy, ale odešel kvůli neschodám. My jsme mu zakázali kouzlit na alianci Konoha, protože podle kodexu se to nesmí. On hned v ten den dostal červenou. 
ZároveŇ dneska kakashi útočil na Nytrona, což je jeho porušení ali míru. 
    Takže abych to schrnul, tak ano měnili se tu aliance, takže zanikla mírovka mezi bývalými členy GH a Konohou. Ale oni byli první, kdo tu smloouvu porušil. Můžu zkusit najít zprávy v chatu, kde jsme řešili, že musí kouzlit farmář ffy vy a oldschoool, protože my ještě nemůžeme. 
Já kouzlil až včera, což je po vypršení řádné výpovědky, narozdíl od nich. (můžeš nahlížet do hlášení? nebo ti mám poslal výpisy, abych dodal důkazy, že he to pravda) 
 
Milamber 
P.S. Napiš, co chceš abych dodal a rád dodám. Kakashi neumí uznat prohru a chová se neskutečně arogantně, což ti potvrdí každej kdo tu s ním hrál. Celý problém začal tím, že jsme měli mírovou smlouvy (bez dohodnuté podpory) a odmítli jsme mu dát podporu, takže se urazil." 
 
Požadal jsem Milambera o důkazy jeho tvrzení. Dále jsem ho upozornil, že dle dosavadních výpovědí nevypověděla smlouvu ani jedna strana, a je tedy stále platný mezialianční mír. Kakashiho jsem požádal, ať se vyjádří k Milamberově výpovědi a dodá důkazy, pokud s ní nesouhlasí.
Napsal jsem si o důkazy, plus jsem mu přihodil, že smlouvu nevypověděla ani jedna strana, takže je dosud platná. To samé u Kakashiho žádám o odpověď a nové důkazy. 
 
Další vyšetřování vedlo k vyjasnění celé historie přečinů mezi aliancemi, diskuzi o případných trestech mezi členy RS a poté jsem předložil RS následující shrnutí:
 

 

"Finální verze. Na základě tohoto už provedeme rozhodnutí. 
Liga byla dnes zavřena (zavřeli přeběhlíci GH poté, co včera poslali masivní destrukci na alianci Konoha). 
Průběh. 
 
25. 4. zakouzlil Milamber (GH) přes alianční mír kletby na Assasina (Konoha) a ještě před přepo se omlouval a slíbil reparace. https://i46.tinypic.com/hx15b8.png 
Den poté ho údajně měl tahat zástup, který nereparoval, ale Konoha se nijak neozvala. 
 
2.5. okradl Nefertiti (K) aka reparaci Milambera (GH) 
https://i47.tinypic.com/15gqi5t.png 
 
A pak už to jelo celé z kopce. Od 3.5./4.5. se začali regulérně oboustranně kropit. 
 
Závěrem. Jsem pro mírnější opatření, ať někomu příliš neukřivdíme. 
- všem zúčastněným mínus 
- Nefertiti, Kakashi, Taša-Tunga, sawerus, Milamber, Stromofous cejch na 3 měsíc + zápis do veřejného BL"
 
 

Verdikt

    Celá RS se shodla, že mír nebyl od svého uzavření až do konce věku (zavřeno z 5. na 6. května) řádně vypovězen. Zrušení aliance Konoha a její znovuvytvoření pod klanovou příslušností neznamenal vypovězení smlouvy ani dle uzavřené mezialianční smlouvy, ani del Kodexu. Přesun většiny členů z jedné aliance do druhé bylo považováno za obcházení §7/c: "Zánikem aliance nezaniknou její smlouvy, ale převádí se na novou alianci, pokud ji vytvoří vládci ze staré aliance.")

    Porušením míru z 25. dubna se RS nezabývala, neboť Milamber nabídl reparaci a níž Konoha souhlasila. Vzhledem k tomu, že opomenutí během údajného zástupu nebylo nijak urgováno poškozenou stranou během celého týdne. Tím pádem byla prvním přečinem magie Nefertiti (rozhodně nešlo o reparaci, k té je třeba souhlas obou dvou stran). Poté následovalo hromadné porušení z obou stran (magie, vojenské útoky).

    Co se týče aliance Green Hobbitt, věřím, že nešlo o úmysl, nicméně k němu došlo. Stejně tak pochybil Kakashi Hatake, který se rozhodl, že přestože je smlouva platná, tak ji vědomě poruší. Zbytek aliance buď jeho pokyny vyplnil, nebo s nimi souhlasil. Stačilo by, kdyby se kdokoliv z nich během daného dne ozval a celý případ by byl řešený úplně jinak, proto jsem navrhl mínus i hráčům, kteří přímo nekouzlili/neútočili. Úmyslně byly uděleny obecně nižší tresty a mínusy pro údajně nevinné hráče jim budou, doufám, poučením, že i jen tichý souhlas s vědomým porušením mírové smlouvy je v rozporu se smyslem Kodexu. Navíc by také mohlo dojít k situaci, kdy by byl někdo údajně opominut a po skončení věku by hráč A naříkal, že byl potrestaný, ale hráč B ne a hráč C by měl dostat ten a ten trest, protože udělal to a to navíc, za co nebyl potrestán.

    Jelikož šlo o můj případ, kdy RS prostou většinou schválila můj návrh trestů, jde především o mojí zodpovědnost. A jelikož jsem zároveň Stařešinou, tak jsem jen a pouze já zodpovědný. Pokud většina hráčů soudí, že bylo rozhodnutí chybné, či tresty neúměrné, tak jsem připravený nést následné důsledky.